Costa Cruises Türkiye İş Gelistirme Müdürü Saltuk Kocabaş ile Costa Cruise’ın
Akdeniz, Hindistan, Afrika., Orta Doğu ile Yeni Pazarlar Satış ve Pazarlama
Başkanı Alessandro Bottaro
COSTA, TÜRKIYE PAZARıNDA BIR BUÇUK YıLı AŞKıNDıR BULUNUYOR.
TÜRKIYE PAZARıNDA OLMAKTAN MEMNUN MUSUNUZ?
Cruise sektöründe 60 seneyi aşkın bir süredir faaliyet
gösteren bir şirketiz. Türkiye ofisimizi iki seneye yakın bir süre önce açtık.
Costa, Türkiye pazarında yaklaşık 11 yılı aşkın bir süredir hizmet veriyordu.
Türkiye pazarına verdiğimiz önem ve Türk yolcularımız için özel olarak
verdiğimiz hizmetlerle bunu –Türk kahvesi,Türk rakısı, Türk hostesler,
gazeteler gibi- biraz daha pekiştirmeye çalışıyoruz. Bu yıl için beklentimiz,
Türkiye’deki muhtelif olaylardan dolayı biraz etkilendi fakat genel olarak
sonuçlardan memnunuz. Euro’nun birden artması, yapılan seçimler ve politik
sıkıntılardan dolayı bir gerileme yaşandı ancak genel olarak beklentilerimiz
karşılandı.
SON YATıRıMıNıZ COSTA DIADEMA GEMISI OLDU. BAŞKA PLANLARıNıZ VE YATıRıMLARıNıZ OLACAK Mı?
Şu anda yakın vadede yapılacak yatırımlardan biri Costa
Classica gemimizin renovasyon bütçesiyle yenilenmesi olacak. Gemi birkaç işlemden
geçecek. İleriye yönelik paylaşacağımız bir takım haberlerimiz de olacak.
Dünyada ve Türkiye’de kruvaziyer turizminin ilerleyişini
nasıl görüyorsunuz? Gelecekte nasıl bir yönde ilerleyeceği konusunda öngörünüz
nedir?
Dünya genelinde cruise oldukça hızlı büyüyen bir sektör. Biz
Costa olarak özelikle Akdeniz Bölgesi’nde yoğun bir hizmet vermekteyiz. Ve bu
hizmetlerimizi yeni destinasyonlarla arttırmaya başlıyoruz. Sadece İtalya’dan
Savona, Roma’dan Civi- ta-Vecchia,
Trieste Venedik’ten kalkan gemilerimiz var. Bu programlar daha da
artmaya devam edecek. Her geçen gün büyük bir hızla büyümeye devam eden bir
sektörün içerisindeyiz.
Dünya genelinde uzak doğu pazarı hatta Türkiye’de de gözle
görülür bir büyüme var. Dolayısıyla bu global pazar da hepimizin
beklentilerinin üzerinde büyümeye devam edecek.
Açıkçası bu sektörü parlak pazar olarak görüyorum.
NEOCLASSICA GEMINIZ IÇIN ANA LIMAN OLARAK İSTANBUL’U SEÇTINIZ. NEDEN İSTANBUL?
İstanbul sadece Türkiye’de değil dünya genelinde de tercih
edilen ve satılan bir destinasyon. Dünya genelinde İstanbul, Çin’den tutun
Amerika’ya kadar, Avrupa’nın muhtelif ülkelerinde toplam 88 bin acente
tarafından satılan ve çok rağbet gören bir pazar. Bu sebeple Türkiye’ye böyle
bir liman uygulaması yapmayı düşündük.
Düzenlenen tanıtım toplantısına Costa Cruise’ın Akdeniz,
Hindistan, Afrika., Orta Doğu ile Yeni Pazarlar Satış ve Pazarlama Başkanı
Alessandro Bottaro, Costa Cruises Türkiye İş Gelistirme Müdürü Saltuk Kocabaş
ve Türkiye Satış Yöneticisi Gülru Erkan katılım gösterdi.
Düzenlenen tanıtım toplantısına Costa Cruise’ın Akdeniz,
Hindistan, Afrika., Orta Doğu ile Yeni Pazarlar Satış ve Pazarlama Başkanı
Alessandro Bottaro, Costa Cruises Türkiye İş Gelistirme Müdürü Saltuk Kocabaş
ve Türkiye Satış Yöneticisi Gülru Erkan katılım gösterdi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder